Many countries in the list are from Middle East

خلال مراسلاتي مع العديد من المشاركين في مسابقة الفيرست ليجو في منطقة الشرق الأوسط، لاحظت أن البطولة لم تنطلق بعد في العديد من هذه البلدان. الجميع متشوق للإنطلاق.من بين هذه الدول مملكة البحرين.

السيدة زهور هدمي-من الفيرست ليجو البحرين-  شاركت كمدربة لفريق من البنات في أحدى البطولات السابقة التي أقيمت هنا في السعودية. وهي متشوقة جداً لإعادة الكرة مرة أخرى وما زالت تتذكر تلك المشاركة حيث كتبت:”لا زلت أذكر الحماسة في عيون أفراد فريقي عندما كنا نلعب ضد فريق آخر، وكيف توقفت قلوبنا عندما أعلن الحكم النتيجة بفوز الفريق الآخر، حيث لم نتوقع الخسارة، وأخدنا بالبكاء. ئم قررنا أن  نستمتع بوقتنا ونحتفل بالخبرة التي جنيناها من الاشتراك والتعرف على فرق من جميع أنحاء العالم”.

السيدة زهور هدمي انتقلت إلى البحرين وقد نقلت معها فكرة مسابقة الفيرست ليجو هناك لتكون الممثل الرسمي لهذ المسابقة وتشكل نواة بطولة جديدة.

 السيد دانيال تايلر يسعى مع أبنائه الثلاث –سارة وسامي وستيف- مع بعض الأصدقاء لبناء فرق جديد. قد يكون هو الفريق الأول الذي تشكل لهذا العالم في البحرين.يقول السيد تايلر ” تعرفنا على مسابقة الفيرست ليجو من خلال صور لصديق قديم على الفيس بوك كان قد شارك العام الماضي في المسابقة”   إجتماعهم الأول كان الأسبوع الماضي. وهم قد بدؤوا من الصفر.

لنرجوا لهم جميعاً التوفيق في بطولتهم الأولى، وسنتابع ما يحدث معهم خلال الأسابيع القادمة.

Throughout my emails with many of the participants in FLL in the Middle East, I found that the tournaments are not yet launched in many of these countries. Everybody is waiting eagerly to roll. One of those countries is Bahrain.

Mrs. Zuhoor Hidmi –from FLL Bahrain – has participated in a past tournament that was held in Saudi Arabia as a coach. She is full of eager to repeat that wonderful experience that she kept in here mind. She wrote: “I can still remember how enthusiastic my team members were when they participated for their first time, and how astonished they were including me when the judge announced the winning of the other team. We were shocked and cried. Then we decided to enjoy our time, and celebrate the experience that we had gained from meeting other teams “.

Mrs. Zuhoor Hidmi has moved to Bahrain. By transferring the idea of FLL with her, she has become the official partner of FLL in Bahrain forming a new championship core.

The core of a new team in Bahrain

Daniel Taylor and his three children –Sarah, Sami and Steve- with some friends are trying to put a team together for the first time so they can all participate. This might be the first ready-team in Bahrain for this year.” I first learned about FLL from pictures on a high school friend’s Facebook page when he participated in the World Festival in Atlanta last year” said Daniel. They had their first team meeting last week starting from zero.

 Let’s hope them all luck in their first tournament, and I will keep up with them in the coming weeks.